10 óra 10 perc! Miért mutatják az órák ugyanazt az időt a reklámokban?

Észrevetted már, hogy az online áruházakban, a reklámbrosúrákban vagy az ékszerészek kirakatában a karórák mutatói mindig ugyanazt az időt mutatják? Nos, ez nem véletlen.

Különös trükk

Szinte minden óragyártó ugyanarra az elvre támaszkodik a termékei bemutatásakor: a kis mutató a tízes, a nagy mutató a kettes számon áll, azaz 10 óra 10 percet mutat. Ez az úgynevezett 10-szer-10-es szabály. A bennfentesek körében ezt a pozíciót misszionárius póznak is nevezik - de ennek vajmi kevés köze van a szexhez. A mutatók széles V alakot alkotnak, és pontosan ez a V-pozíció az, amelynek célja, hogy a potenciális vásárlóknak mosolygós benyomást keltsen - egy mosoly, amely viszont a vásárlási vágyat hivatott serkenteni a vásárlóban. Az azonban kétséges, hogy ez a stratégia valóban a kívánt hatást éri el.

VIDEO
Kedvenceikről meséltek a kutyabarát sztárok

Tanulmány készült

A Zeit Online szerint a Jénai Egyetem 2007-ben végzett tanulmánya nem tudott semmilyen preferenciát kimutatni a „mosolygós” órákkal kapcsolatban. A pszichológus hallgatók 115 tesztalanyon különböző órákat választottak ki, mind a 10x10-es szabály, mind a fordított szabály szerint. Utóbbi órákon a mutatók lefelé görbülő szájra hajaztak. Az eredmény: sem a „mosolygós”, sem a „szomorú” óralapot nem választotta a többség.

Ugyanakkor az már kiderült, ki találta ki ezt a trükköt és mikor!

Lapozz a folytatásért!

24 óra