Friss! Mága Zoltán ellen versenyhivatali vizsgálat indult!
Gyanús ütemben kezdett el nőni tavaly Mága Zoltán Facebook-oldala, ami már a Gazdasági Versenyhivatalnak is szemet szúrt. Vizsgálat folyik.
Naponta tízezrekkel kezdett nőni tavaly Mága Zoltán Facebook-oldala és rövid időn belül a második legnagyobb oldallá nőtte ki magát, a közösségi média atyját, Kasza Tibit is megelőzte váratlanul. A közösségi oldalak népszerűségét és változásait vizsgló fészbúker.hu tavaly egy közleményt adott ki, amelyben kijelentették: Mága 260 ezer bangladesi, 180 ezer indiai és 120 ezer pakisztáni „facebookozóval” gazdagodott. Épp ezek az orszgok a like-ealdások fellegváraia Távol-Keleten.
A 444.hu most megkereste a Gazdasági Versenyhivatalt, vizsgálták-e a hirtelen "követő-gazdagodás" körülményeit. Meglepő választ kaptak.
„A Gazdasági Versenyhivatal a folyamatban lévő versenyfelügyeleti eljárásában azt vizsgálja, hogy a Mága Zoltán előadóművész Facebook oldalán hirtelen jelentős mértékben (több százezerrel) megnőtt like-ok száma arra a körülményre vezethető-e vissza, hogy a Mága Zoltán előadói tevékenységét szervező, népszerűsítő eljárás alá vont vállalkozások valódi kedvelések, valódi fogyasztói tetszésnyilvánítás nélkül, ellenszolgáltatás fejében jutottak-e ezen új kedvelésekhez és követésekhez.
Az oldalhoz kapcsolódó kedvelések és követések fenti módon történő megszerzése és megjelenítése alkalmas lehet arra, hogy a művész hírnevével, népszerűségével, a fogyasztók valódi tapasztalatain alapuló pozitív értékelésével kapcsolatban megtévessze mind a fogyasztókat, mind az üzletfeleiket." - írta a 444.hu-nak a GVH.
A lap azt is hozzáteszi: ez nem jelenti azt, hogy a vállakozás jogsértést követett el - egyelőre csak vizsgálódnak.
A GVH tavaly adott ki egy ajánlást, amelyben arra hívják fel az influencerek figyelmét, hogyan kell megjeleníteni a fizetett posztokat. Az ajánlás előkészítő munkáiba Kasza Tibit és Rubint Rékát is bevonták.