Sokakban merül fel a kérdés: mekkora legyen a marketingre szánt költségvetés?
A marketingre alapvetően minden vállalkozásnak szüksége van, most már csak az a kérdés, hogy mennyit érdemes rá költeni. Nos, ez javarészt attól függ, mekkora az adott cég mérete, és milyen valós célokat határoz meg magának.
A marketing soha nem számít pénzkidobásnak!
A Webáruház készítés árak a webshop készítés során mindig felhívja az ügyfelek figyelmét arra, hogy a marketingre érdemes anyagilag áldozni, hiszen ez teszi lehetővé, hogy az adott vállalkozást minél többen megismerjék. A marketing nem sales, hanem támogatja a sales-t. Azt, hogy mire mennyit költsünk a jelenlegi gazdasági helyzetben, elég nehéz eldönteni – nagyon sok gondot rejt magában.
Bármennyire is bonyolult a helyzet, a marketingről akkor sem célszerű megfeledkezni, hiszen vannak olyan eszközei, amelyek hatékonyan bevethetőek. Lássuk, hogy mik ezek!
Milyen marketingeszközökre érdemes pénzt áldozni?
Például a social média hirdetésekre, mert ezekkel lényegesen egyszerűbb kommunikálni a célcsoporttal, a közvetlenebb hangvétel miatt. A Google hirdetéseket is érdemes megcélozni, mert a keresőt nagyon sokan használják akkor, amikor vásárolni szeretnének.
A SEO (keresőoptimalizálás) is nagyon fontos dolog, igaz, hosszú folyamat, de mindig megéri a befektetett energiát. Napjainkban gyakran alkalmazott módszer az influencer marketing – csak meg kell azt a személyt találni, aki a márkánk képviseletének méltó arca lehet.
A hírlevélről sem érdemes lemondani…
Annak ellenére sem, hogy sokak szerint a hírlevelek időszaka már lejárt. A webshopok életében még mindig hasznos eszköz lehet, mert tökéletes kiegészítéseként működik 1-1 kampánynak. Bár az offline eszközök kicsit háttérbe szorultak, mégis nyugodt szívvel bevethetjük őket: még mindig jól működhetnek az óriásplakátok, a szórólapok stb.
Használatuk alkalmas a márkaépítésre, de az eladásra léteznek ettől jobb módszerek is. Amennyiben országos lefedettségű webshopról van szó, több potenciál van az online marketingben, mint az offline-ban.
Mennyit költsünk marketingre?
Ha most konkrét számot szeretnél megtudni, akkor csalódni fogsz: hiszen minden attól függ, hogy a vállalkozásod mekkora marketingköltséget tud kitermelni. Ha még új vagy a piacodon, akkor érdemes a bruttó bevételed 20-25%-át visszaforgatni a marketingbe. Ha viszont már régóta jelen vagy, akkor elegendő 5-10%-ot befektetni.
Fontos, hogy mindig legyenek terveid, határozd meg, mekkora az a keret, amit erre szánsz. Ezt bontsd le az offline és online marketing eszközökre úgy, hogy az adott területen a leghatékonyabb megoldásokat alkalmazhasd. Készíts kampánytervet, írd fel az alkalmazni kívánt csatornákat, eszközöket és ezekhez rendeld a költségeket. Dolgozhatsz egy tapasztalt marketingügynökséggel is, akiknél többféle területről kaphatsz szakembereket, de ez megdobhatja a költségeidet.
Soha ne sajnáld a pénzt marketingre fordítani, hisz csak ezáltal juthatsz el a potenciális vásárlóidhoz!