Riasztást adott ki a CIB Bank - minden ügyfél érintett!
Emailben kereste meg az ügyfeleit a CIB Bank, csalókra és módszereikre hívják fel a figyelmüket.
A TWN.hu információi szerint az elmúlt időszakban egyre több jelzést kapott a CIB Bank, hogy csalók megpróbáltak telefonon vagy e-mailben megszerezni banki adatokat ügyfeleiktől. "A módszer ismét megtévesztés és látszatkeltés, mintha a telefonhívás a CIB24 központi telefonszámáról vagy más bank telefonos ügyfélszolgálatától érkezne." - írják levelükben.
A hívásban egy magyarországi bank alkalmazottjaként bemutatkozó személy azzal hívja fel az ügyfelet, hogy gyanús pénzmozgást észleltek a számláján, és bankkártya-ellenőrzéshez kérnek el adatokat.
Ha a hívás alatt kiderül, hogy nem az adott bank ügyfele, akkor:
• vagy eljátsszák, hogy átkapcsolták a számlavezető pénzintézethez,
• vagy újabb telefonhívás érkezik, immár a számlavezető banknak kiadva magukat.
A csalók a hívás során jellemzően bankkártya adatokat kérnek el, majd ezt követően megkérik az ügyfelet:
• bankkártyalimit-emelésre, illetve push/SMS üzenetben érkező hitelesítő kód megadására,
• távoli segítségnyújtásra alkalmas szoftver telepítésére (pld. AnyDesk),
• „biztonságos bankszámlára” történő átutalás kezdeményezésére azzal az indokkal, hogy ezzel lehet megakadályozni a bankkártya/bankszámla ellen intézett támadást.