Riasztást adott ki a CIB Bank - minden ügyfél érintett!

Emailben kereste meg az ügyfeleit a CIB Bank, csalókra és módszereikre hívják fel a figyelmüket.

A TWN.hu információi szerint az elmúlt időszakban egyre több jelzést kapott a CIB Bank, hogy csalók megpróbáltak telefonon vagy e-mailben megszerezni banki adatokat ügyfeleiktől. "A módszer ismét megtévesztés és látszatkeltés, mintha a telefonhívás a CIB24 központi telefonszámáról vagy más bank telefonos ügyfélszolgálatától érkezne." - írják levelükben. 

A hívásban egy magyarországi bank alkalmazottjaként bemutatkozó személy azzal hívja fel az ügyfelet, hogy gyanús pénzmozgást észleltek a számláján, és bankkártya-ellenőrzéshez kérnek el adatokat.

Ha a hívás alatt kiderül, hogy nem az adott bank ügyfele, akkor: 

• vagy eljátsszák, hogy átkapcsolták a számlavezető pénzintézethez, 

• vagy újabb telefonhívás érkezik, immár a számlavezető banknak kiadva magukat. 

A csalók a hívás során jellemzően bankkártya adatokat kérnek el, majd ezt követően megkérik az ügyfelet: 

• bankkártyalimit-emelésre, illetve push/SMS üzenetben érkező hitelesítő kód megadására, 

• távoli segítségnyújtásra alkalmas szoftver telepítésére (pld. AnyDesk), 

• „biztonságos bankszámlára” történő átutalás kezdeményezésére azzal az indokkal, hogy ezzel lehet megakadályozni a bankkártya/bankszámla ellen intézett támadást. 

A bank arra kéri az ügyfeleit, az ilyen esetekben is legyenek körültekintőek, ne adják meg adataikat, szakítsák meg a hívást, és jelezzék azt a CIB Bank telefonos ügyfélszolgálatán vagy személyesen a bankfiókban. 

Címlapfotó: 123rf.com

24 óra