A reklámajándékozás művészete
A marketingben számtalan módszer közül választhatunk, amelyek segítségével vásárlásra ösztönözhetjük a potenciális ügyfeleket, kapcsolatokat építhetünk ki az üzleti partnerekkel, valamint a munkatársak munkáját is elismerhetjük, támogathatjuk. Az egyik legrégebbi megoldás erre a reklámajándékok használata.
Évtizedes hagyományra tekint vissza
Valószínűleg mindenkinek lapul otthon a szekrényben vagy valamelyik fiókban egy olyan toll, notesz vagy bögre, amelyiken egy vállalkozás logója, arculata található. A cégek már hosszú évtizedek óta használják ezt a módszert, amikor hétköznapi tárgyakon helyeznek el emblémákat. Ez segít a köztudatban tartani a vállalkozás nevét, megjelenését, illetve pozitív élményt hagy a potenciális vásárlóban. A Zefi Reklámajándék termékei között garantáltan megtalálhatjuk azt az eszközt, amiből a leghatékonyabb promóciós ajándék lehet a kampány során.
A karácsonyi időszak már elindult, a promóciós kampányok már novemberben javában tombolnak. A felkészülés egyre nagyobb kihívást jelent a vállalkozások számára, hisz a “karácsonyi időszak” évről évre hosszabb és hamarabb kezdődik.
Természetesen, ha november végén indul a saját kampány, még akkor sem késtünk el semmivel. Az időzítésnél sokkal fontosabb az, hogy mégis milyen reklámajándékokat választottunk ki. Kiemelten figyelni kell arra, hogy kik alkotják a célközönséget. Teljesen más ajándékra lesz szükség a munkatársak és az ügyfelek esetében is. A kollégákról általában több információval rendelkezünk, így jobban személyre tudjuk szabni például a karácsonyi meglepetéseket.
Más alkalmak során is lehet reklámajándékokat adni a munkatársaknak. Egy új dolgozó munkába állásához bekészíthetünk egy kezdőcsomagot, ami tartalmaz céges logóval ellátott bögrét, pólót és más kiegészítőket.
Mi legyen a reklámajándék?
A kérdés, ami a legtöbb alkalommal elhangzik a kampány tervezése során. Ha nagy tömeget célzunk, például minden vásárlónak szeretnénk valamilyen apróságot adni, akkor a toll, a notesz, egy ruházati kiegészítő (sapka, karkötő) tökéletes választás lehet. Egy üzleti tárgyalásra már érdemes egyedi ajándékot bekészíteni, egy boroskészlet vagy gravírozott eszköz ideális lehet a célra.
Mint ahogy a saját termékek, szolgáltatások esetében, úgy itt is alapos tervezésre van szükség. A reklámajándékok is ugyanúgy a céget képviselik, így a minőségre kiemelten figyelni kell. Kifejezetten előnyös tartós promóciós termékeket választani, mivel azokat sokkal tovább lehet használni.
Vásárlásösztönzés? Lojalitás? Köszönetnyilvánítás?
Megannyi célja lehet egy reklámajándéknak. Nagyon egyszerű a használata, ha megfelelően tervezzük meg, a kívánt hatást is garantáltan el fogjuk érni. Ha pedig a karácsonyi forgatagra akarunk felkészülni, még nem késtünk el, de érdemes minél hamarabb elkezdeni a tervezést.