A Facebook- és Google-hirdetésekből nyerhető információk

A saját hirdetési kampányokhoz kapcsolódó analitikáknál már csak egy hasznosabb információforrást lehet elképzelni, ez pedig a versenytársak hirdetéseire vonatkozó információ. Ki ne szeretné tudni, hol és mit hirdet a versenytárs a Google-nél vagy a Metánál?

Jó hírünk van, nem kell ahhoz a SocialWings online hirdetéskezelés ügynökség ügyfelének lenni, hogy néhány kattintással ilyen hasznos betekintésre tegyünk szert – de azért nem árt kérni az ügynökség segítségét a marketingkérdések kapcsán. Ebben a rövid írásban megmutatjuk, miként lehet egy adott vállalkozás Google-, Instagram- vagy Facebook-hirdetéseiről információt nyerni.

Megoldás hat lépésben

A Facebookon hat egyszerű lépésben eljuthatunk a megoldásig, mutatjuk, hogyan.

VIDEO
Erre ügyelj, ha ülőmunkát végzel

Először is be kell jelentkezni a Facebook-profilodba egy asztali gépről vagy laptopról, tehát nem telefonról. Ezután a kereső segítségével meg kell találni azt a Facebook oldalt, aminek a hirdetéseit meg szeretnéd alaposabban vizsgálni.

Az adott oldal menüjéből keresd ki a névjegy menüpontot és kattints rá! Ezen belül meg kell keresni az oldal láthatósága menüpontot, és ezen belül ki kell választani az összes gombot. Ez után rá lehet kattintani a hirdetéstár megnyitására, és már fel is tárul a titkok kamrája.

Ha végigfutottál a fentebb részletezett lépéseken, akkor ott sorjáznak előtted az érdeklődésed homlokterében álló vállalkozás hirdetései. Persze csak akkor, ha rendelkezik ilyenekkel, de igazából már önmagában az is fontos információ, hogy az adott versenytárs nem hirdet a Facebookon.

A másik megoldás

Az is lehetséges, hogy egymás után több versenytársról is információt szeretnél kapni, ebben az esetben van egyszerűbb megoldás is, mint hogy mindig végigcsináld a fent részletezett hat lépést.

Megint csak szükséged lesz egy asztali gépre vagy egy laptopra, amelyen a böngészőben meg kell nyitni a Facebook-hirdetések “Library” oldalát. Ha ide beírod a keresett cég nevét vagy egy jellemző kulcsszót, már nézelődhetsz is bátran.

Így ellenőrizz Google-hirdetéseket

A versenytársak Google-hirdetéseit is nézegetheted, ehhez is egy oldal jelenti a kaput: A Google Ads Transparency Centerre keress rá!

Jó hír, hogy használatához még csak a Google-be sem kell bejelentkezned, teljesen anonim módon is böngészhetsz. Itt is megadhatod, melyik országban és milyen típusú hirdetés érdekel, a keresőbe pedig megadhatsz domaint vagy direkt a hirdető nevét is.

A profi online marketing ügynökségek mindig használják ezeket a módszereket, hogy a versenytársak Google-, Instagram-, illetve Facebook-hirdetéseinek ismeretében tervezzék meg az ügyfeleik hirdetési kampányait.

Mint a fentiekből is látszik, nagyon komoly tudás, és számtalan trükk ismerete szükséges a sikerhez, ezért a legjobb megoldás, ha te is szakértő kezekre bízod vállalkozásod online marketingjének menedzselését.

24 óra