A minőségi értékesítés az üzleti fejlődés alapja

A jó értékesítő megtalálása állandó kihívást jelent minden cég számára. Jó néhány vállalat nem is rendelkezik sales kollégával, vagy egyszerűen még nem volt szerencséjük megtalálni az igazit. Sokszor a tulajdonos, ügyvezető az, aki a legnagyobb üzleteket hozza. Ha pedig nem megfelelő az értékesítő, akkor az eredmények is elmaradnak, valamint folyamatosan újabb és újabb kollégával kísérletezik a vállalkozás, ami szintén időrabló.

Ki is lehet szervezni az egész értékesítést

A Thalassys Sales House szolgáltatása például pont ebben tud segíteni, de mégis honnan tudhatjuk azt, hogy önerőből nem tudjuk megoldani a helyzetet? Az már önmagában egy intő jel lehet, ha nincs a cégnek értékesítője vagy nem vagyunk elégedettek a teljesítményével. 

Ha a bevétel nem éri el a kívánt szintet, akkor szintén érdemes átgondolni a teljes értékesítési folyamatot. Ha a sales műveletek nem működnek, hiányzik a kontroll, a motivációs rendszer, vagy egyszerűen nem találjuk meg a megfelelő értékesítőt, akkor szintén jól jön a Sales House szolgáltatás. De mégis miről szól ez az egész?

A szolgáltatás részét képezi egy dedikált értékesítő biztosítása, hogy az üzleti stratégiában meghatározottak garantáltan teljesüljenek. Key account management is szükséges hozzá, hogy a meglévő ügyfeleket teljes körűen tudjuk kezelni az igény beérkezésétől egészen a megrendelésig. A marketingről sem szabad megfeledkezni, mivel anélkül az értékesítés sem működhet megfelelő szinten. A szolgáltatásban benne van a stratégia elkészítése és a folyamatos tevékenységek monitorozása.

A teljes Sales House projekt több lépésből áll. Az első a felmérés, amikor a teljes kereskedelmi tevékenység átvilágításra kerül: eddigi módszertanok, meglévő termékek, szolgáltatások, az értékesítésben résztvevők, valamint milyen csatornákat használtak eddig.

Stratégiára és betanulásra is szükség lesz

A kiválasztott kollégákkal közösen készül el az értékesítési stratégia, amely alapján az új szakasz elkezdődhet. A jelenlegi helyzetet és a kezdeti feladatokat is rögzíteni kell. Meg kell határozni az eszközöket és költségeket, amelyek segítségével a sikeres értékesítés lehetséges lesz. 

A dedikált értékesítő és az üzleti elemzőnek a termékek, szolgáltatások mellett meg kell ismernie azt is, hogy hogyan épül fel szervezet, hogyan működik és milyen folyamatokat alkalmaznak a munka során.

Miért előnyös kiszervezni az értékesítést?

Egy minden tekintetben tapasztalt sales munkatárs fogja elvégezni a feladatokat. Kisebb a fix költség, valamint kisebb kockázattal jár az egész. Komplex értékesítést kapunk marketinggel együtt, továbbá még az infrastruktúrát sem nekünk kell biztosítani. Egy rövid betanulási fázis után azonnal el is kezdődhet a folyamat.

Megfelelő stratégia, és a meghatározott lépések pontos végrehajtása a szükséges eszközök segítségével: ez a sikeres értékesítés titka.

24 óra