Miért elengedhetetlen a sikerhez a marketing automatizáció?
Amikor marketing automatizációról beszélünk, a legtöbben tévesen azt hiszik, hogy a hírlevelezésre gondolunk, holott ennél jóval többről van szó. Az értékesítési ciklus többlépcsős, és milyen egyéb megoldás kínálkozhatna ennek kivitelezésére, mint az egyes lépések, folyamatok automatizált működése egy komplett rendszer segítségével.
A marketing automatizáció jelentősége
A klasszikus hírlevélküldéssel szemben a marketing automatizációs rendszerekkel megoldható a személyre szabott, szegmentált üzenetek célba juttatása is. Sőt, általuk viselkedési adatokat is begyűjthetünk, ami különösen előnyös például B2B szektorban. Mindebben a segítségünkre lehet a 7Blog e-mail marketing automatizáció szolgáltatása.
Miért is előnyös mindez? Akár B2B-ben, akár B2C-ben tevékenykedünk lényeges, hogy személyre szabottan szólítsuk meg érdeklődőinket, vagyis a célcsoporton belül külön szegmensekre bontva állítsunk be például egy kampánysorozatot. Ez fontos lehet akkor is, ha egy kuponajánlatot csupán bizonyos ügyfélkörre terjesztenénk ki, mivel épp azt szeretnénk bebiztosítani, hogy akik már egyszer megkapták, ne kapják meg ugyanazt az “ajándékot” másodjára is.
Láthatjuk, hogy mekkora előnyre tehetünk szert, ha képesek vagyunk úgy kommunikálni vevőjelöltjeinkkel, hogy pontosan rájuk szabottan, a nekik megfelelő ajánlatok érhessenek célba. Ráadásul automatizáltan, ami azt jelenti, hogy előre megtervezve, beállítva, ennek megfelelően érkeznek meg a levelek, úgy, hogy nem kell egyesével foglalkoznunk velük.
Melyek az automatizáció előnyei?
Sokan felteszik ezt a kérdést – általában a kezdők körében – pedig a válasz végtelenül egyszerű. Egyrészt azért, mert hatékonyabbak, eredményesebbek lehetünk, másrészt pedig mert időt, energiát spórolhatunk, melyet fordíthatunk más vállalatfejlesztési projektekre, új ötletek kidolgozására.
Egy egyszerű példával élve, ha szembejön velünk egy tv-reklám, amelyben valamilyen wellness szállodát népszerűsítenek, valószínűleg akkor fogja megragadni a figyelmünket, ha épp tervben van, netán egyezik az általunk preferált úti céllal. Ellenben, ha nem vagyunk érdekeltek ebben, valószínűleg csak tovább bambulunk a kanapén ülve. Míg ha kifejezetten ránk szabott ajánlatok érkeznek, éppen azokban a napokban, amikor eleve meglátogattuk az adott szálláshelyet, ugye, hogy sokkal inkább rábólintunk?
A lehetőségeink végtelenek
A marketing automatizációs rendszerek tulajdonképpen végtelen lehetőséget kínálnak, ugyanis teljes mértékben egyénre szabhatjuk a kiküldött üzeneteket, a célcsoport stílusa, ízlése, megfogalmazása terén is, melyet összhangba hozhatunk az általuk keresett, preferált termékkel, szolgáltatással.
Mintha mi magunk lennénk a titkos jótevők, akik minden ügyfelük kívánságait ismerik és azonnal megoldást nyújtanak a problémájukra. Ehhez persze nem árt egy profi online marketing ügynökség segítségét is igénybe venni.